إنقاص الوزن - صفحة 6 من 8 - يلافورما
الرئيسية » تغذية » إنقاص الوزن (الصفحة 6)
اكثر انواع الرجيم انتشارآ

اكثر انواع الرجيم انتشارآ

فى برامج تخسيس كتيرة فى العالم، والبرامج دى بتنفع كل الناس اللى عايزين أجسام رشيقة، إحنا هنقدم لك معلومات بسيطه ومختصره عن أشهر الرجيمات أنتشاراً فى العالم، وأن ...

إقرأ المزيد
وصفات زبادى كمصدر للبروتين

وصفات زبادى كمصدر للبروتين

مع كل علبة زبادى بتكلها فى بروتين بيمد جسمك بالطاقة، الزبادى من أحسن الأكلات تتاكل بعد التمارين وكمان بتقوى العضلات علشان فية كمية كويسة من فيتامين D وC، الزباد ...

إقرأ المزيد
خطوات عشان تبتدى دايت صح

خطوات عشان تبتدى دايت صح

كتير مننا عايز يخس بسرعة، بس الخسسان السريع ممكن يكون مضر جداً، وبيعمل لخبطة صحية، بس لو أنت  بتتمتع بصحه كويسه وعايز تخس كذا كيلو بسرعة، فى بعض الطرق ونصايح مم ...

إقرأ المزيد
خطوات علشان تتخلص من الكرش

خطوات علشان تتخلص من الكرش

إزاى أتخلص من الكرش؟ سؤال معروف والناس بتكرره كتير، النهارده هنقولك الإجابه فى خطوات سهله وبسيطه، وفى نفس الوقت هنركز على الأسباب اللى بتزود الوسط والبطن، وعلين ...

إقرأ المزيد
خس 4 كيلو برجيم التفاح

خس 4 كيلو برجيم التفاح

الرجيم ده بيركز على: التفاح و اللبن و المية علشان تخس4 كيلو فى الأسبوع، الرجيم ده سهل إنك تتبعه، و كمان التفاح مفيد أوى للتخسيس، على رأى المثل " تفاحه  فى اليوم ...

إقرأ المزيد
سناكس صحيه في الدايت

سناكس صحيه في الدايت

اللى بتاكله  بين الواجبات مهم اكتر مما تتصور، الاختيارات دى هتزود معدل حرق الدهون وتساعد على الخسسان، بتقول الدراسات إن عادتنا فى اكل السناكس بيضيف كالوريز كتير ...

إقرأ المزيد
كل يا فورما فطار صحى علشان تخس

كل يا فورما فطار صحى علشان تخس

الفطار عاده صحيحه للتخسيس، الدارسات أكدت إن اللى بيفطر بيلاقى نجاح فى تقليل وزنه، معظم الناس اللى بتفطر بيحصلوا على ألياف اكتر وكالسيوم وفيتامين A وC وأوفوفلافي ...

إقرأ المزيد
الصعود لأعلى