خس 4 كيلو برجيم التفاح - يلافورما
الرئيسية » تغذية » إنقاص الوزن » خس 4 كيلو برجيم التفاح

خس 4 كيلو برجيم التفاح

خس 4 كيلو برجيم التفاح

الرجيم ده بيركز على: التفاح و اللبن و المية علشان تخس4 كيلو فى الأسبوع، الرجيم ده سهل إنك تتبعه، و كمان التفاح مفيد أوى للتخسيس، على رأى المثل " تفاحه  فى اليوم، تبعد الدكتور" لو كلت تفاحه قبل الأكل هتقلل الكالوريز فى أكلك، و كمان بتقلل سعرات الهضم ب 15%

 

تحتوى التفاحة الفريش الصغيرة على:

  • سعر حرارى: 55 كالوريز.
  • الدهون: 1 جرام.
  • الدهون المشبعة: 1 مليجرام.
  • الكولسترول: 0 مليجرام.
  • الكربوهيدرات: 15 جرام.
  • البروتين: 1 جرام.
  • الألياف الغذائية: 3 جرام.
  • الصوديوم: 1 مليجرام.
  • فيتامينC: خمسة مليجرام.

 

خس 4 كيلو برجيم التفاح

رجيم التفاح

الفطار اليومى:

2 تفاح + كوباية لبن خالى الدسم.

 

الغداء:

أول يوم: سلطة + صدر فرخة مشوية.

تانى يوم: سلطة + سمكة مشوية.

تالت يوم: سلطة + 2 بيض مسلوق.

رابع يوم: سلطة + شوى مشكل.

خامس يوم: سلطة + تونة.

سادس يوم: سلطة + صدر فرخة مشوية.

سابع يوم: سلطة + 2 بيض مسلوق.

 

العشاء اليومى:

2 تفاح + كوباية لبن خالى الدسم.

 

النصايح:

  • لو أنت جعان كل زبادى أو خضراوات طازه.
  • أشرب 3 لتر مية كل يوم.
  • أمشى نص ساعة كل يوم.
  • آخر وجبة تكون قبل النوم بساعتين.
  • قلل السكر و الملح.
  • المشروبات المسموحة: قهوه و شاى أخضر و مية.

التعليقات

التعليقات

الصعود لأعلى